Psychologia konsumenta to kompendium wiedzy na temat zachowań ludzkich odnoszących się do szeroko rozumianego procesu  dokonywania zakupów. W jaki sposób postrzegamy konkretny towar, co musi się zadziać w naszym mózgu, aby nam się spodobał oraz wiele innych zagadnień zostało poruszonych przez autorki książki.

Czytelnik ma możliwość zapoznania się z badaniami naukowymi dotyczącymi zachowań konsumentów, procesów poznawczych i emocjonalnych oraz motywów podejmowania decyzji. Pozna też pojęcia takie jak konsument behawioralny, dysonans postdecyzyjny. Dostrzeże różnice pomiędzy klientem punktowcem a przedziałowcem. Dowie się o możliwości wykorzystania badań etnograficznych dla opracowania skuteczniejszych działań marketingowych. Zapozna się z przykładami marketingu sensorycznego czy partyzanckiego. To tylko nieliczne przykłady zagadnień na jakie natrafi czytelnik w książce- podręczniku zawierającym ponad 600 stron wiedzy psychologicznej bezpośrednio związanej z  marketingiem.

Moim zdaniem książka jest wystarczająco dobra dla każdego, kto interesuje się psychologią w marketingu. Dla studentów zgłębiających wiedzę (i nie tylko) ciekawym rozwiązaniem, typowym dla podręczników akademickich są pytania, które pojawiają się pod koniec każdego rozdziału. Są też podsumowania, porządkujące wiedzę.

Dla osób, które chciałyby jeszcze dodatkowo zgłębić dane zagadnienie są  dodatkowe rozszerzenia. Co jakiś czas pojawiają się opisy przypadków, które w prosty sposób obrazują zachowania konsumenckie. Dzięki temu z książki można korzystać na wiele sposobów, czytając ją od przysłowiowej deski do deski lub wybrane fragmenty, pracując np. z fiszkami. Niezależnie od wybranego sposobu jestem pewna że będzie to dla czytelnika niezła przyjemność czego wszystkim życzę.

Tytuł:

„Psychologia konsumenta”


Autor

Dominika Maison, Katarzyna Stasiuk